Uludağ Antrenmanı

Raidlight ile Haftasonu Uludağ Trail Antrenmanı

11 Temmuz 2014 (Cuma)

Şu sıralar şehir çok bunaltıcı hale gelmişken, önümüzdeki UTMB ve Persenk Ultra yarışlarına hazırlık olması amacıyla haftasonu Uludağ Kaçış Planı yaptık. Böylece ben de Raidlight Türkiye takımında yeni yer aldığım Raidlight’ın ürünlerini deneme fırsatı buldum.

Uludag Antrenmani (13)

Ekibe katılacak arkadaşlarla ilgili ufak değişikler olsa da ,cuma günü sözleştiğimiz gibi Bursa birinci oteller bölgesinde Mustafa ve Sezin ‘le buluştuk. Nöbet çıkışı uykusuz olmama rağmen ,Bursa şehir merkezinde trafik yoğun değildi  ve modernize edilip faaliyete geçen teleferikle rahat , konforlu ve hızlı bir şekilde Uludağ’a gelebildim. Teleferik şehir  merkezinden Sarılan’a kadardı , sonrası ise hemen teleferik istasyonunun yanına bekleyen dolmuşlarla birinci bölgeye kadar.

Uludag Antrenmani (1)

Yazın Uludağ Oteller bölgesi gerçekten hayalet şehir görünümünde. Birkaç yabancı turist kafile aracı dışında pek kimseler yoktu.Bu nedenle bu mevsimde konaklama seçenekleri de çok fazla değildi.Sarıalan bölgesinde çadır kurmak mümkündü ancak bu kez bu seçeneği değerlendirmek yerine otelde konaklamayı tercih ettik. Bir sonraki gelişimizde zirveye farklı bir rotadan çıkmayı denemek için çadırda kalmayı düşünebiliriz.

Uludag Antrenmani (2)

Sezin ve Mustafa benden birkaç saat önce geldikleri için dinlenmişlerdi ve kısa süre sonra bir araya gelerek ertesi sabah koşmayı düşündüğümüz rotanın “kapı” girişine kadar yürümeye ve çevreyi incelemeye karar verdik. Zirveye çıkmayı düşünmedik çünkü zaten öğleden sonraya kalmıştık ve karanlıkta yürümek istemedik. Amacımız, Wiciloc web sayfasından GPS ‘imize yüklediğimiz parkurun koordinatlarını kontrol etmek ve ertesi günü için emin olmaktı.

Uludag Antrenmani (5)

Hava muhteşemdi. Orman yolunda yürümeye başlayınca iyice dağ havasına girdik. Koşmayacaktık ama kendimize de zor hakim oluyorduk. Kısa bir süre sonra “Kapı”ya çıkan patikanın girişine geldik. Saatimize bakıp daha erken olduğunu görünce biraz yükselmeye karar verdik. Burası parkurun en eğimli yeri ve baton kullanılması uygundur.

Uludag Antrenmani (4)

Yukarıya sırta çıktığımızda biraz daha devam edebiliriz diye karar verip Küçük Zirve ,diğer ismi ile Keşiş Tepe (2486m) ye kadar yükseldik. Sezin’le Mustafa ‘nın bu ilk zirve deneyimiydi ve biz daha asıl büyük zirveye çıkmadan çok mutlu oldular. Bugünlük planladığımızdan bile fazla ilerledik. Bu nedenle fotoğrafla bu anı ölümsüzleştirdikten sonra   oyalanmadan aynı yoldan geri döndük.

Uludag Antrenmani (7)

Biraz dinlendikten sonra akşam yemekte yeniden bir aya geldik. Uzun zamandır görüşmüyorduk ve sohbet etmek hepimize iyi geldi.

12 Temmuz 2014 (Cumartesi)

Sabah saat 09 :30 uykumuzu almış ve çantalarımızı hazırlamış olarak yeniden patikanın başındaki çeşmeye geldik. Yanımızda Garmin Forerunner 610 koşu saati, Garmin GPS map62s ve akıllı telefonlarımız vardı ve hepsinde ayrı ayrı GPS verileri yüklüydü. Uludağ uygun hava koşullarında teknik zorluğu bakımından UTMB yarışlarına benzerlik gösterir ve “zorlu ” trail koşuları için ideal bir örnektir. Kondisyonunuzun iyi olması durumunda, nerdeyse zirveye kadar yüzde sekseni koşulabilecek bir parkurdur.

Uludag Antrenmani (9)

Biz iki yıl önce, Mustafa KIZILTAŞ’la burada koşmuştuk ve yapılabilir olduğunu görüp çok keyif almıştık. Patikaların taşlı oluşu, yer yer eğimlerin artması, alışılagelmiş orman koşularından çok farklı bir his verir. Ancak dikkat edilmesi gereken önemli bir konu var. Uludağ ‘da hava çok değişkendir ve sis durumunda yön duygusu kolayca kaybolabilir. Patika çoğu yerde belirgin ve yer yer işaretli olsa da , koşulların elverişsizliği durumunda problem yaşanabilir.Bu nedenle gerekli durumlarda koordinat bilgisi verip yardım isteyebilmek için GPS taşımakta fayda var. Ayrıca bir dağ ortamı olduğundan mutlaka Bölge Jandarma Karakolu aranıp izlenecek rota ve ekipteki kişi sayısı hakkında bilgi verilmelidir.

Bugünlük hedefimiz Oteller- Küçük Zirve- Büyük Zirve-Göller- Maden- Oteller ( 25.4 km) parkurunu tamamlamaktı. Hedef süre belirlemedik zira performans kaygımız yoktu. Dik yerlerde yürüyüp , sırtlarda ve uygun inişlerde koşmak iyi fikirdi.

Uludag Antrenmani (10)

Wiciloc parkuru : http://tr.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5264002

Hava bugün daha da güzeldi, hafif bulutlu olması işimizi kolaylaştırdı. Yine aynı orman yolundan patikanın başına kadar geldik. Bu kez “ kapı” yı daha hızlı geçtik. Sezin de baton kullanmaya biraz alışmış oldu böylece. Sırta geldiğimizde rüzgar biraz sert esse de kolayca küçük zirveye ulaştık Zirveden aşağıya devam edince platoda bizden önde koşan Mustafa ‘nın bize doğru geri geldiğini fark ettik. Kocaman bir çoban köpeği vardı peşinde. Neyse ki sahibi taşlık ağıldan çıkıp ona sahip çıkı ve sorunsuz geçtik.

Uludag Antrenmani (11)

Bu bölgeden sonra patika taşlar üzerinde mavi boyalarla işaretliydi. .Saat 12:30 da oteller bölgesinden hiçbir şekilde görülmeyen Uludağ Zirvesi(2543m)’ne ulaştık.

Uludag Antrenmani (15)

Zirve defterini imzaladık, gölleri yukardan fotoğrafladık ve birbirimizi kutlayıp yola devam ettik. Sezin ve Mustafa ilk kez bu kadar yüksek bir irtifaya çıkıyordu. Anılarım canlanmıştı. Benim de dağlardaki ilk zirvem Uludağ idi. Oldukça iyi bir sürede gelmiştik, oysa fotoğraf çekmek için yollarda bolca zaman kaybettik. Göllere inen patika burada biraz daha dardı ve yer yer yamacı kesiyordu , bu nedenle biraz yavaşlamaya karar verdik.Sezin batonlarla bütünleşmişti artık ve çok keyiflendi. Bu mevsimde erimemiş karlara denk gelince daha da keyiflendik.

Uludag Antrenmani (16)

Önce Karagöl ‘e indik ve artık bir şeyler atıştırmaya karar verdik. Henüz yeterince zamanımız vardı ve burada biraz vakit geçirmek bizi mutlu etti. Sonsuza dek burada kalabilirdim. Toparlanıp hafifçe koşmaya devam ettik.

Uludag Antrenmani (17)

Kilimli göle toprak araba yolundan devam ettik ve scooterli bir gence rastladık. Selamlaşıp devam ettik. Göle gelince yolumuz gölün kenarından yeniden patikaya döndü ve yine yükselmeye başladık.nArtık dönüş yolundaydık. Hava iyice bulutlandı ama keyfimiz yerindeydi. Rüzgar da sert esiyordu ancak çok üşütmüyordu. Tekrar sırta çıkıp , küçük zirveye varmadan sağdan Madene inen patikadan inişe geçtik. Çarşak ve oldukça dar ve dik bir patika ancak belirgin “S” lerle madene giden toprak araç yoluna kadar iniyor.

Uludag Antrenmani (18)

Hava kararmadan dönmek istiyorduk çünkü ikinci gece otelde konaklamak yerine Yalova ‘ya dönmeye karar verdik. Bundan sonrası kolaydı. Soldan devam eden yol bizi geldiğimiz orman yoluna, oradan da oteller bölgesine geri getiriyordu.

Toplamda 25,34 km yol aldık. İki zirve ve iki gölden geçtik. Toplam 2565m irtifa aldık. Raidlight koşu ürünlerini, Olmo 5 Girl Çantamı denedim ve dostlukları pekiştirdik. Yolda yeni koşu planları yaptık ve adrenalini kanımızda hissettik… Kısacası kentin sıcak kasvetli havasından bir nebze de olsa uzaklaşmış olduk ve nefes aldık.

Uludag Antrenmani (20)

Uludag Antrenmani (21)

Bu antrenmandan akılda kalanlar:

• Uludağ zirvesi rotası trail koşuları için sıkı bir bir parkur tercihidir ve bu nedenle deneyimli sporculara önerilir.
  • Bölgenin yabancıları için GPS kullanımı faydalıdır.
  • Koşuya çıkmadan Bölge Jandarmayı bilgilendirmek gerek.
  • Parkur üzerinde yer yer telefon ulaşımı kesintiye uğruyor. Özellikle Maden bölgesinde…
  • Uludağ’ın değişken hava koşullarına dikkat! Malzeme seçimi çok iyi yapılmalıdır. Parkurun zorluğu göz önüne alınarak yeterli ilk yardım malzemesi bulundurulmalıdır.
  • Yaz döneminde hizmet veren otel sayısı sınırlıdır. Yenilenen teleferikle Bursa şehir merkezinden günübirlik gidip gelinebilir.
  • Sarıalan bölgesinde veya göller bölgesinde çadırlı konaklama doğada uyumayı sevenler için iyi bir tercih olabilir.
  • Parkur üzerinde yalnızca Kilimli gölde kaynak suyu mevcuttur. Çantada yeterli sıvı bulundurulmalıdır.