Hodulca Koşu Rotası

Keyifli bir hafta sonu kaçamağı… Hodulca Dağı zirvesine koşacağız bu hafta sonu !
Tarih : 26/12/2015 yani yılın son patika koşusu
Oyuncular : Tuna Orbay, Serkan Daşar, Tuğça Dumlupınar; Derya Duman
Tahmini koşu mesafesi 17.5km, tahmini tırmanış mesafesi : 800m
Koşu parkurunun Ankara’ya mesafesi 80km

Uzun süreden beri Ankara’nın yanı başında koşabileceğimiz bir çok orman içi patikaya gitmek konusunda düşüncelerim vardı. Özellikle her haftasonu yürüyüşe götürdüğüm doğa sever dostlar ile keyifle yürüdüğüm bu parkurlarda doyasıya koşmayı istiyordum.

hodulca (2)

Serkan ve Tuna arkadaşlarımın harika bir önerisi, sonunda bu patikalarda koşabilmemize fırsat sağlayacaktı. Benim çizeceğim rotalarda, Ankara’ya en fazla araba ile bir saatlik mesafelerde olan orman içi tırmanış içeren toprak patikaları takip edecektik. İşte geçen hafta ilk denemesini yapmak için sabah saat 9:oo da bir araya getirdi bu güzel düşünce bizleri. Havaların oldukça soğuk olması ve günün geç doğması nedeni ile bu ilk koşumuzda hem emniyetli olması açısından hem de fazla soğuk ve karanlıkta koşuya başlamamak için geç çıktık yola.

hodulca (7)

Rotamızı Kızılcahamam’a 5km mesafede olan Kırköy’e çevirdik. Kırköy 1200m rakımlı, hemen yanı başında 100. Yıl göleti ile oldukça şirin bir köy. Köyde neredeyse yaşlılar dışında kimseler yaşamıyor. Özellikle kış aylarında birilerini görmek neredeyse mümkün olmuyor.

hodulca (3)

Şansımıza köye girdiğimizde birkaç yaşlı insan ile karşılaşıyoruz. Arabamızı güveli olması açısından Köy konağının bulunduğu meydana bırakıyoruz. Bu arada yanımıza yaşlı bir teyze yanaşıyor. Nereden geldiğimizi ve burada ne yapacağımı soruyor. Keza üzerimiz de ki koşu kıyafetleri onun epeyce yabancı olduğu bir durum. Üzerimizdeki rengarenk kıyafetler, özellikle sırt çantaları ve su mataraları Köyde yaşayan birkaç kişinin dikkatini çekmeye yetiyor. Teyzenin fazlada kafasını karıştırmadan hemen yakında ki Holdulca Tepeye çıkacağımız söylüyoruz. Yaşlı teyze bu soğukta oraya gitmenin çok zor ve yorucu olacağını söylüyor.

hodulca (9)

Onun uyarılarını dikkate alacağımızı söylüyoruz. Yola çıkmadan Biz de teyzeye nereye gideceğini soruyoruz. Yaşlı kadıncağız Kızılcahamam’a iğne olmak için hastaneye gideceğini söylüyor. Peki nasıl gideceksin dediğimiz de köyde araç olmadığını, ana yola kadar yürüyerek gitmek zorunda olduğunu söyleyince, bizim koşu programı bir an için yön değiştiriyor. Keza Biz keyif için koşuyoruz ama yaşlı teyze cebinde ne parası var ne pulu, sağlık için Kızılcahamam’a yürüyerek gidecek. Köyde tek başına yaşıyor olması, kimselerin ona yardımcı olmayışı bizi derinden etkiliyor.

hodulca (1)

Tuna’ya bakıyorum ve Teyzeyi biran önce Kızılcahamam’dan Kırköy’e saptığımız yaklaşık 5km uzaklıktaki ana yol sapağına bırakalım diyorum. O ben’den önce hazır zaten. Koşmak kadar keyif verici bir durum Bizim için. Serkan ve Tuğça’yı köy konağında bırakıyoruz ve teyzeyi anayola kadar bırakıp 20 dakika içinde geri dönüyoruz. Programın biraz gerisinde de olsa koşumuza 10:30 itibari ile başlıyoruz.

Bizi bekleyen 10km civarında sıkı bir tırmanış var. Kırköy 1200 rakımlı Hodulca dağının zirvesi 1896m. Yol boyu ufak tefek inişler ile yaklaşık 800m lik tırmanış içeren keyifli bir parika bizleri bekliyor.

hodulca (5)

Isınma amaçlı düşük bir tempo ile başlıyoruz koşuya. Koşunun 1500m lere kadar olan kısmında fazla bitkisel bir doku yok . Özellikle 1500m ler den sonra hem manzara güzelleşiyor hem de doğa daha bir yeşeriyor.

hodulca (4)

İnanın insan şehirden uzaklaşınca bütün olumsuz yanlarını da şehirde bırakıyor. Kendimizi esen rüzgara karşı bırakıyoruz ve zirve yolunda sohbet ederek hepimiz bir tempo ile emin adımlar ile yükseliyoruz. Arkamızda bir saat önce üzeri sisle kaplı şehrin o iç karartan görüntüsünü izleyerek keyifle atıyoruz her adımımızı. Tuna, Serkan ve Tuğça tırmanış zor olsa da keyifle koşuyorlar Hodulca Dağı ‘nın Bizi bekleyen zirvesine doğru. 1650m lerde kar özellikle kuzey cephelerde yolumuza renk katıyor. Kış mevsimi olmasına rağmen hava günlük güneşlik, neredeyse ilkbahar mevsimi denebilecek kadar keyifli bir hava var.

hodulca (6)

Ve 1.5 saatlik hafif tempo koşudan sonra ulaşıyoruz Hodulca zirvesine. 1896m’den harika bir manzara karşılıyor Bizleri. Ufukta neredeyse Bolu Kartalkaya net bir şekilde görünüyor. Ankara’nın o puslu kapalı havasından sonra adeta bir cennet burası. Zirvede 10 dakikalık keyif molası ardından rotamızı iniş istikametine çeviriyoruz. Ekip olarak verdiğimiz bir karar ile patikayı takip etmeden vadi tabanından köye dönmeye başlıyoruz.

hodulca (8)

Yolun ilk kısımları oldukça müsait olsa da ilerleyen zamanda yoğun otsu bitki örtüsü ve zeminde ki kayalar koşarak ilerlemeyi zorlaştırıyor. Neredeyse bazı yerlerde yürümenin bile zorlaştığı vahşi bir doğa ile karşılaşıyoruz. Doğrusu böylesi zor bir arazi beklemiyordum ben de. Doğanın kanunu ki özellikle vadi tabanları su potansiyeli nedeniyle aşırı bitkisel dokuya sahip ve çevreden yuvarlanan kayaların içinde olduğu zorlu bir zemin oluşturur. Özellikle kış ayı nedeniyle alt kotlarda donan su ilerlemeyi iyice zorlaştırınca rotamızı uygun bir kottan araziyi keserek Köye ulaşmak yününde yeninde hesaplıyoruz. İnişin bu kadar zor olacağını söylesek kimse inanmazdı herhalde. 1.5 saatte çıktığımız zirveyi meşe ağaçları, yoğun çayır ve kayaların arasından 2.5 saatte tamamlıyoruz. Yolda Serkan ufak bir kaza geçiriyor. Bu durumda Bizi biraz yavaşlatıyor doğrusu. Ayağını kayaya çarpması beklenmedik bir durum değil doğrusu. Bu kadar kaya arasında ancak keçi gibi sekerek koşmak gerekiyor. Neyse korkulacak bir şey yok.

hodulca (10)

Aracımıza hedeflediğimiz süreden 1 saat geç ulaşıyoruz. Bundan sonra ki koşular için seçeceğimiz güzergah bundan sonra sadece toprak orman içi patikaları içerecek şekilde olacak. Keza amacımız sakatlanmandan koşabilmek. Bugünkü faaliyet 18km ardından keyifle bitti. Belki de uzun süredir Ankara’da aynı patikalarda koşmanın verdiği sıkıntıları üzerimizden atıp, keyifle tuttuk şehrin yolunu. Taki bir daha ki sefere yeni bir rotada koşana kadar.

hodulca (11)

Nice yeni zirvelerden selamlar…

Derya DUMAN | Team Raidlight Türkiye Takım Kaptanı | Doğa Rehberi | Peyzaj Mimarı | Ocak 2016