Gilet Responsiv 8L-TR’nin Hikayesi

Türkiye pazarı için üretilmiş ve denenmiş ilk özel tasarım koşu çantasının sırt kısmını yani Raidlight Gilet Responsiv 8L-TR ‘yi Ilgaz Kuruyazıcı tasarladı. Rica ettik bizi kırmadı tasarımın hikayesini anlattı. Merak etti iseniz hikayesini okumadan yeleğe de buraya tıklayarak bir göz atın.

Raidlight markası 2014 senesinde Türkiye pazarına girdikten sonra tanınmaya, sevilmeye ve özellikle ultramaraton koşucuları arasında yayılmaya başladı. Raidlight markasının kurucusu ve firmanın sahibi Benoit Laval, 2014 senesinde İznik Ultra ’yı koşmak için ülkemize geldi, 42km lik dağ maratonu etabını birincilikle bitirdi. Yarışı beğenmiş olsa gerek ki bir sene sonra tekrar yarışmacı olarak katıldı. Bu iki senede Raidlight markasının bizim koşucular arasında o kadar çok sevildiğini gördü ki, ülkemizdeki temsilcisi Emre (Tok) ile bu ilgiye teşekkür cevabı olarak özel seri bir ürün fikrini geliştirdiler. Bunun için de Gilet Responsive modeli yeleği seçtiler. Ben işte bu aşamadan sonra devreye girdim.

Gilet Responsiv 8L - TR (1)

Emre bana fikri anlattığında çok hoşuma gitti, uluslararası bir markada Türkiye özel üretimini görmek gurur verici bir düşünce idi. Sıfırdan bir ürün yaratılmayacaktı, peki mevcut ürünü nasıl farklılaştırabilirdik? Nasıl bizim ülkeye has öğeler ekleyebilirdik? Öte yandan malzeme özellikleri ve üretim yöntemleri sebebi ile her akla geleni de yapamadığımızı gördük. İlk heyecanla bir çok fikir karaladık, Raidlight ‘tan teknik anlamda geri dönüşler aldık. Artık bahsettiğim kısıtlamalar ile neler yapabileceğimizi biliyorduk, sıra geldi bunları ölçülü ve güzel bir şekilde tasarıma aktarmaya.

Gilet Responsiv 8L - TR (2)

Grafik olarak Türkiye’yi anlatabileceğiniz bir çok unsur var düşününce. Çoğu grafik tasarımda, logoda bunların güzel (bazen de gayet çirkin) örneklerini görüyorsunuz.

gilet screenshot

Burada yapılması gereken biraz daha ürün ve kullanım alanı ile ilgili fikirler bulmaktı. Kırmızı renk kodu ve Ay-Yıldız motifleri de olmazsa olmazlarımızdı. Önce Ay-Yıldız figürünün yerine ve boyutuna karar verdik. Buradan başlamamızın sebebi, her anlamda bizim için öncelik taşıması idi. Göze çarpacak bir yerde, rahat görülür şekilde, ölçülü bir yerleşim yapmaya çalıştık. Bu sayede sırt bölümünde en tepede kırmızı üzerinde beyaz figür olarak, hem de ön tarafta omuz askı şeridi üzerinde zarif bir bant şeklinde kullanmaya karar verdik.

Gilet Responsiv 8L - TR (6)

Dağ fikrini uygularken de epey zihin jimnastiği yapmamız gerekti. Öncelikle bir seçim yapmak gerekti, ben dağcılık ve coğrafya konuları ile çok yakın olmadığım için araştırmaya başladıkça bu engelle karşılaştım; hangi dağları neye göre seçmek lazım? Çünkü gördüm ki belli bir irtifa üzerinde bile kayda değer çok zirvemiz var. Önce kabarık bir listemiz oldu. Bunları çantanın sırt bölümüne harita üzerindeki konumlarına göre taşımaya çalıştık. O zaman da kullanabileceğimiz alanın bu iş için yeterli olmadığını gördük. Yani “Türkiye’nin dağlarını bir sırt çantasına sığdıramadık gitti…” Şaka bir yana bir eleme yapmak gerekiyordu, bu noktada da kendileri de dağlar, dağcılık ve dağ koşuları konusunda akıl danışacağımız, ultra maraton yarışları düzenleyen arkadaşlarımıza baş vurduk; Caner (Odabaşoğlu) ve Sertan – Serkan (Girgin) Kardeşler.

dag

Gilet Responsiv 8L - TR (5)

Yazışmalar sonucu dağcılık aktiviteleri açısından önem taşıyan ve belli bir irtifa üzerinde olan zirveleri seçtik, belli bir sayı ile de sınırlandırdık. Böylece yeleğin sırt bölgesine taşınacak zirve isimleri ve rakımlar çıkmış oldu. Kaldı bunların nasıl bir grafik ile kullanılacağı konusu. Emre sadece isim ve irtifa yazmak yerine sade bir grafik isteyince, şu anda gördüğünüz grafiği çizdim. Bu geometrik olarak yüksekliklerle doğrudan örtüşen bir grafik olmasa da dağlar arasında kaba bir orantıyı yansıtacak gibi çizildi.

Gilet Responsiv 8L - TR (4)

Emre’nin aklına gelen, benim de çok beğendiğim ama sonradan uygulamaya alamadığımız bir fikir de Nazar Boncuğu konusu oldu. Sonuçta nazar (inanın veya inanmayın) bizim coğrafyalara ait bir değer. Nazar Boncuğu da renk ve grafik olarak artık dünyada tanınıyor. Emre başta yelek ile ufak bir nazar boncuğu da vermeyi düşündü, hata bunu yeleğin bir yerine diktirebilir miyiz diye konuştuk. Sonra aklımıza daha matrak bir fikir geldi, ön tarafta yazan teknolojik açıklamaların ve kısaltmaların yanına ufak bir nazar boncuğu “logosu” koyup altına da NPS (Nazar Protecting System) yazalım dedik, anlayan anlayacaktı ve gizli bir esprisi de olacaktı. Sonra teknik sebeplerle bu fikri rafa kaldırmak zorunda kaldık. :)

Aladaglar-Sky-Trail-2015 (3)

Bütün bunlardan sonra yeleğin grafik tasarımını tamamlayıp Fransa le paylaştık. Ve kısa bir süre sonra yelek üretildi, Raidlight ‘ın sponsor olduğı Aladağlar Yarışı’nda Raidlight Takımı tarafından kullanıldı ve satışa sunuldu. İlk aşamada belli sayıda üretilen bu yelek, malzemeler ve teknolojisinde yapılacak güncellemeler ile önümüzdeki seneler de karşımıza çıkacaktır diye umuyorum.

muazzez aladag (11)

Her ne kadar ürün olarak tasarımı bana ait olmasa da, yaptığımız eklemeler ve ortaya çıkarttığımız fikirler ile beni mutlu eden bir iş oldu. Giymesi, koşması, kullanması da sizlere kaldı…