DASK ADAM 2014 – Fırat Kara

DASK ADAM 2014 ANADOLU DAĞ MARATONU GÖKHAN TÜRE ULTRA PARKURU’nun hikayesini Raidlight sporcusu Fırat Kara’nın kaleminden dinliyoruz.

Bu yıl 15’incisi yapılan DASK ADAM’da Gökhan Türe ultra parkuruna Fırat Kara-Derya Duman’dan oluşan ekibimizle Raidlight Team olarak katıldık. Bolu Dörtdivan’da başlayan ve iki gün süren yaklaşık 90 kilometre uzunluğundaki parkurda 4100 metre irtifa kazanarak 22 saat yol aldık ve finishe 3. olarak ulaştık.

DASK ADAM’da iki kişilik takımlar 1/25.000’lik harita ve pusula yardımıyla koordinatları verilen hedefleri bularak ilk gün ara kampa ulaşıyor ve orada kamp kuruyorlar. İkinci günde yine verilen hedefleri bularak ana kampta yarışı tamamlıyorlar. Yarışmada 4 farklı parkur mevcut. Kısa-Orta-Uzun ve Ultra parkurlar. Ultra parkur en uzun ve zorlu olanı.

Bu yıl kaybettiğimiz değerli doğa dostu ve DASK Adam’ın fikir babalarından Gökhan Türe’nin anısı bundan böyle Ultra parkurda yaşayacak. DASK yönetimi ultra parkura bu yıldan itibaren “Gökhan Türe Ultra Parkuru” ismini vermeyi kararlaştırmış. Bu bizi de son derece mutlu etti. Çok kadirşinas bir davranış.

DASK ekibi tüm aile fertleriyle bu güzel organizasyonu kusursuz yapabilmek için yine elinden geleni yaptı. Onlara ne kadar teşekkür edilse az bizce. Böyle organizasyonlar kolay yapılmıyor. DASK ailesi yıllardır büyük bir özveriyle DASK ADAM’ı sürdürüyor. Üstelik UTMB sistemine akredite olan yarış uluslararası yarışlara katılmak için puan sağlıyor.

Yarıştan bir ay önce Raidlight Türkiye Temsilcisi Emre bize iğneden ipliğe DASK’ta kullanacağımız malzemeleri göndermişti. Eymir gölünde yaptığımız antrenmanlarda malzemeleri test etmiştik. DASK’a önceki yıllarda katılmış birincilik kazanmıştık ama hiçbir zaman malzemelerimiz bu yılki kadar optimal, mükemmel ve hafif olmamıştı. Kendimi düşünüyorum da ilk katıldığım da 90 litrelik çanta 15 kg. yükle yarışmıştım. Şimdi arada dağlar kadar fark vardı. 12 litrelik çanta 4-6 kg.’lik yükle parkurdaydım. Çadırı ortağım taşıyıp polleri ben alınca Raidlight’ın Olmo 12 çantasına bütün malzememi sığdırdım. Derya’da Raidlight Olmo 20 kullanıyordu.

dask 2014-firat (3)

Malzeme yönünden şanslı olsak da sakatlık yönünden şanssızdık. DASK ADAM’dan on gün önce yaşadığım sakatlık nedeniyle antrenmanları bırakmış ve tamamen dinlenmeye ve ağrılarımın geçmesine odaklanmıştım. Ağrılarım azalmıştı fakat DASK ADAM Ultra parkuru gibi oldukça zorlu bir yarışta vücudumun nasıl reaksiyon göstereceğini bilemiyordum. Ortağım Derya da bu yarıştan 10 gün sonra UTMB CCC’ye gideceği için sakatlanmaması ve zorlamaması gerekiyordu. Bu nedenle yarış öncesi bir strateji belirledik. Kendimizi zorlamayacak, bitirme odaklı yarışacak ve sakatlanmadan finishe ulaşacaktık.

Buradan alacağımız 3 puan 2015’te UTMB’ye katılmamız için gerekliydi. Bu nedenle bitirmeye odaklandık ve kendimizi çok zorlamadan keyifle finishe ulaşacak bir strateji belirledik.

14 Ağustos Perşembe günü Bolu Dörtdivan ilçesine 13 kilometre mesafede ve 1360 metre rakımdaki ana kampa ulaştık. Akşam brifingde çıkış saatlerimiz ve numaralarımız açıklandı. Biz 405 numarayla 05:20’de start alacaktık.

dask 2014-firat

15 Ağustos sabahı sabah 4 sularında kalkarak hazırlandık ve sıramız geldiğinde haritamızı ve kontrol noktalarının koordinatlarını alarak işaretledik. Birinci noktayı işaretlerken hata yaptığımız için 30 dakikalık bir zaman kaybı yaşadık. Hatayı telafi ettikten sonra diğer noktaları rahat bulduk. Ara kampa ulaştığımızda 10 saat 28 dakikalık süremizle 1.’nin 47 dakika ikincinin 18 dakika gerisinde üçüncüydük. Kedimizi yarış moduna sokmadan orta tempoda gayet iyi bir dereceyle ara kampa gelmiştik. İlk gün 43 kilometre mesafe ve 2200 metre irtifa katetmiştik. 2. Gün fark rahatlıkla kapanacak düzeydeydi ama bizim öyle bir niyetimiz yoktu. Biz stratejimizi değiştirmeden finishe odaklandık. 1570 metre rakımdaki ara kampta çadırlarımızı kurduk yıkandık, yemek yedik. Akşam brifing verildi. Çıkış saatlerimiz açıklandı biz 5.40’ta çıkacaktık. Erkenden uyuduk. Yemekleri tüketince çantamız bayağı hafifledi.

Ertesi gün yine erkenden uyandık. Kahvaltımızı yaptık çantaları topladık ve 2. Günün koordinatlarını aldık. İkinci günün daha kolay olacağını ve daha kısa süreceğini düşünüyorduk. Yine aynı stratejiyle bitirme odaklı yolumuza devam ettik. Ancak ikinci gün biraz kendimiz biraz haritadan kaynaklı hatalar yapınca yaklaşık 2 saatlik bir kaybımız oldu ve yarış beklidiğimizden uzun sürdü. Finishe ulaştığımızda 12 saatin üzerinde hareket halindeydek. İkinci gün bayağı uzun sürmüştü. Yaklaşık 2000 metre irtifa kazanıp 44 kilometre yol yaptık. Pozisyonumuzu koruyup yarışı 3. tamamladık.

dask 2014-firat (1)

Zorlu bir ultra maratonu daha sakatlanmadan iyi bir dereceyle tamamladık. Ödül töreninde dağcılık oskarlarının üçüncülük heykelini aldık. Derya ile yarış başlamadan hep üçüncülük ödülümüz hiç olmadı esprisi yapıyorduk. Bu yarışta üçüncü olursak altın ve gümüş dağcı oskarından sonra bronz dağcı heyekelini de alıp seriyi tamamlayacaktık. Nitekim öyle oldu. Yarışmayı tamamlayan ve ödül alan tüm arkadaşları tebrik ediyoruz . Bu tür yarışlarda önemli olan bitirmektir. Bitiren herkes galiptir. Hem bitirip hem dereceye girmek bu işin kreması. UTMB için 3 puan çıkarmak da ayrı bir sevinç kaynağı oldu bizim için. DASK ADAM’ı düzenleyenleri, bugünlere getirenleri tebrik ediyor, sevgili Gökhan Türe’yi sevgiyle anıyor, onun isminin verildiği parkurda mücadele etmenin ayrı bir gurur kaynağı olduğunu düşünüyoruz.

dask 2014-firat3

Raidlight’ a bize sağladığı malzeme desteğinden dolayı teşekkürlerimizi sunuyoruz. Raidlight’ın ultralight malzemeleri bize sakatlanmadan ve aşırı yorulmadan konforlu iyi bir yarış koşmamızı sağladı. DASK ailesine, Raidlight Türkiye Temsilcisi Emre ’ye ilgilerinden ve desteklerinden dolayı teşekkür ediyoruz.

dask 2014-firat2

Yarışta Polar saatimle kaydettiğim veriler iki günde şu şekilde oluştu: